Özel kampanyalar
Trafik sağlayan kampanyaları saptamak için URL'lere parametreler ekleyin.
Reklam kampanyalarınızda kullandığınız hedef URL'lere kampanya parametreleri ekleyerek söz konusu kampanyaların genel verimliliği hakkında bilgi toplayabilir ve kampanyaların nerede daha etkili olduğunu da anlayabilirsiniz. Örneğin, Yaz İndirimikampanyanız büyük miktarda gelir oluşturuyor olabilir. Ancak kampanyayı birkaç farklı sosyal uygulamada yayınlıyorsanız size en çok gelir sağlayan müşterileri hangi uygulamanın gönderdiğini öğrenmek istersiniz. Veya e-posta, video reklamlar ve uygulama içi reklamlar aracılığıyla kampanyanın farklı sürümlerini yayınlıyorsanız pazarlamanızın nerede en etkili olduğunu görmek için sonuçları karşılaştırabilirsiniz.
Bir kullanıcı, yönlendirme bağlantısını tıkladığında, eklediğiniz parametreler Analytics'e gönderilir ve ilgili verilere Kampanyalar raporlarından ulaşılabilir.
URL'lerinize ekleyebileceğiniz 5 parametre vardır:
utm_source
: Mülkünüze trafik gönderen reklamveren, site, yayın ve benzeri öğeleri (ör. google, bulten4, ilantahtasi) tanımlar.utm_medium
: Reklam veya pazarlama aracısıdır (ör. tbm, banner, e-posta bülteni).utm_campaign
: Bir ürüne yönelik ayrı kampanya adı, slogan, promosyon kodu ve benzeri öğelerdir.utm_term
: Ücretli arama anahtar kelimelerini tanımlar. Ücretli anahtar kelime kampanyalarını manuel olarak etiketliyorsanız, anahtar kelimeyi belirtmek için utm_term parametresini de kullanmanız gerekir.utm_content
: Benzer içeriği veya aynı reklam içindeki bağlantıları ayırt etmek için kullanılır. Örneğin, aynı e-posta iletisinde ik i harekete geçirici mesaj bağlantınız varsa, utm_content parametresini kullanıp her biri için farklı değerler belirleyebilirsiniz. Böylece, hangi mesajın daha etkili olduğunu görebilirsiniz.
Bir URL'ye parametreler eklerken her zaman
utm_source
, utm_medium
ve utm_campaign
kullanmanız gerekir.utm_term
ve utm_content
isteğe bağlıdır.utm_
ise bu parametreler için zorunlu ön ektir.Manuel kurulum
Özel kampanyalarınızı manuel olarak oluşturmak istiyorsanız parametreleri URL'den bir soru işaretiyle ayırdığınızdan emin olun. Parametreleri ve değerleri, eşittir işaretiyle ayrılmış çiftler halinde listeleyin. Her bir parametre-değer çiftini "ve işaretiyle" (&) ayırın. Örneğin:
https://www.example.com/?utm_source=e-posta_kampanyasi&utm_medium=e-posta&utm_campaign=yaz-indirimi
Parametreleri URL'ye dilediğiniz sırada ekleyebilirsiniz. Analytics büyük/küçük harfe duyarlı olduğundan,
utm_source=google
ile utm_source=Google
parametrelerinin farklı olduğunu unutmayın. Büyük/küçük harf kuralı, tanımladığınız her parametre için geçerlidir.Özel kampanya verilerini görme
Kampanyalar raporunu görmek için:
- Google Analytics'te oturum açın
- Görünüme gidin.
- Raporlar'ı açın.
- Edinme > Kampanyalar'ı seçin.
Aracı" etiketi, kullanılan mekanizmayı, yani mesajınızı kullanıcıya nasıl ilettiğinizi belirtir. E-posta kampanyaları için "e-posta", ücretli arama ağı reklamları için "tbm" veya bir sosyal ağ için "sosyal" etiketlerini ekleyebilirsiniz.
YanıtlaSil"Kaynak" etiketi, kullanıcının nereden geldiğini belirtir. Bu, belirli bir web sayfası veya bir e-postadaki bağlantı olabilir. Kaynak, aracı türünü ayırt etmek için de kullanılabilir. Yani aracı, "tbm" (ya da "tıklama başına maliyet" ücretli trafiği) ise kaynak, "google", "bing" veya "yahoo" olabilir. Aracı "e-posta" ise, kaynak "bülten" olabilir.
"Kampanya" etiketi, pazarlama kampanyanızın adını belirtmek için kullanılabilir (ör. "2015-Okula-Dönüş" veya "2015-Yılbaşı-İndirimi").
"İçerik" etiketi, bir promosyonun farklı sürümlerini ayırt etmek için kullanılabilir. Bunu hangi reklam veya promosyon sürümünün daha etkili olduğu test etmek istediğinizde kullanabilirsiniz. Bir haber bülteninin iki farklı sürümünü karşılaştırdığınız bir test gerçekleştiriyorsanız, verilerin Google Analytics'te hangi bültenle ilişkilendirildiğini belirlemek için bu etiketleri "s1-10lira-indirim" ve "s2-promosyon-yok" olarak adlandırabilirsiniz.
"Dönem" etiketi, ücretli arama ağı kampanyaları için anahtar kelimeyi belirlemek üzere kullanılır. Bu alan yalnızca Bing veya Yahoo! gibi bir ücretli arama ağı kampanyası manuel olarak etiketlenirken kullanılır. Google AdWords'de izleme işlemi yapmanın en iyi yolu yollarını ilerleyen derslerde işleyeceğiz.